Настройка на LPG инжекция
#11
Тук доста време не е писано, та да добавя нещичко...
След описаното вече ръчкане по настройките на АГУто си изясних, че диаметъра на газовите дюзи не е подбран правилно - малък е за този ДВГ. Това води до повишаване на диференциалното налягане или увеличено време на отваряне при празен ход(>4.2mS) с цел приблизително равни бензинови времена. Появи се едно тропане на някоя от дюзите и наскоро реших да ги сваля, огледам и измеря данните. Оказаха се Rail Type 165/d=2mm/R=2Om. Гумичките на буталцата бяха вкопани, обърнах ги и тропането изчезна. Калибровка не съм правил, винтовете са запечатани с боя. Бутнах малко настройките и ДВГ работеше сравнително добре.
Но...какво става при натоварване в движение не е много ясно. Кривата на времената на отваряне на газовите дюзи спрямо бензиновите съм я правил на усет по поведение на колата и консумация на гориво. Това е доста грубо, ако се имат предвид възможностите на ECU при работа в затворена система с обратна връзка(датчик кислород). За да се види как работи тази система е нужен достъп до Short Term Furl Trim корекциите, които ECU прави за да поддържа горивната смес в нормални граници.
Тук влезе в работа диагностиката, който си купих пролетта, специално правена за старите Honda модели. Софта работи под Android и може да прави статистика на различните данни в реално време. Това се оказа много ценно, защото се вижда в графичен вид STFT корекцията в проценти на ECU в зависимост от времето на отваряне на дюзите. Е, оказа се при мен на празен ход и средни обороти отива над 35-40%, което значи, че ECU не може повече да коригира сместта. С други думи обратната връзка все едно я няма. Ако STFT е плюс - сместта е бедна, ако е минус - богата. Оптимални са стойности между +/-10%, но не е проблем да стигат и до +/-30%, макар че това говори за други проблеми.
Паля колата на студено и гледам живи данни. След известно време се появяват стойности на STFT корекциите, обагрени в червено. ДВГ работи на бензин и още е сравнително студен. Паленето е нестабилно, работата също, все едно имо пропуски в запалването. Това говори или за излишен въздух, или за проблем с бензиновите инжектори. Първият вариант съм го изключил с многократни проверки, остава втория. За целта си купувам нови гумички, шпрей за чистене на смукателния тракт на ДВГ и отивам на вилата, където свалям инжекторите след известни усилия и ожулени пръсти. По вида им разбирам, че може да не са чистени никога. Кисна ги някакво време в шпрея, след това ги надявм директно върху балона и подавам захранване(~9v) на импулси като слядя факела да е като мъгла. След манипулациите STFT корекцията пада на +10-12% при работа на бензин. Прилично като за 22г. ДВГ. Smile
АГУто обаче само съм си мислил, че е добре - до ~15mS отваряне бедна смес(STFT=25-40%), нагоре богата - STFT -x%.
налага се да сваля диференциалното налягане на 1.2bar за да мога да изравня бензиновите времена. Почвам да си играя с кривата следейки STFTто. Празния ход до докарвам почти идеално +/-5% при температура на газта 72град и време на отваряне на газовите инжектори ~4.2mS. После е по-трудно, но с повечко упоритост нещата се получават.
Сега вече може да се гледа LTFT корекцията, която трябва да се стабилизира около някаква едноцифрена стойност.
Стресни се племе закъсняло,
живейш ли, мреш ли, ти не знайш!
След теб потомство иде цяло -
какво ще да му завещайш?
Иван Вазов
Отговори


Съобщения в темата
RE: Настройка на LPG инжекция - от getca - 19-11-2021, 01:51 PM

Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 2 гост(и)