Изходни данни:
- Автомобил Honda CR-V;
- ДВГ 2000 куб.см;
- LPG АГУ > Редуктор-изпарител R-Uno;
> ECU Bardolini Compact (Vega);
> Инжекторна рейка Rail, вероятно 3Om;
> Дюзи, вероятно 2.2mm за диференциално налягане 1.5Bar;
> OBD комуникация няма.
След като си направих кабел за диагностика на BSM уредбата започнах внимателно ровене по настройките. Оказа се, че при монтажа юнаците са пуснали автоматичен режим и рекли "Готово!". Правеха ми впечатление вибрации на мотора при превключване бензин/LPG и гаснене при обратното такова. Но вървежът и разходът на гориво ме устройваше с малки забележки, така че си карах така около 2г.
След няколко включвания на кабела и умуване върху картинките стигам до следните изводи:
- Ламда сондата показва богата смес на празен (ПХ);
- Бензиновите времена са по-малки с 0.3-0.4mS на газ;
- Кривата за фина настройка е почти хоризонтална ;
- Диференциалното налягане пада с няколко десети при рязко натоварване;
- Сместа е преобогатена при незагрял оптимално двигател.
Тъй като не се ми ясни доста неща, сядам да ровя в мрежата за да не откривам топлата вода. Оказва се, че:
- Бензиновите времена задължително трябва да са приблизително равни при работа на двете горива;
- Времената на обикновените газови дюзи на ПХ да са в интервала 3.6-4.2mS;
- Ламбда сондата да си рисува синуса на ПХ.
Почвам да си играя с коефициентите на кривата в лявата част ПХ-средни обороти и я правя плавно падаща. Налягането е 1.5Bar за конкретния диаметър дюзи. Сондата започва да рисува правилната крива на ПХ. Превключването на горивата вече е плавно и безпроблемно. Допълнително задавам корекции по налягане и температура на газа.
Дотук добре, но ще гоня максимума на възможностите по-натам, опитвайки се да изравня бензиновите времена в реални условия на движение, което си е играчка
Източници: Полезно
Настройка на газов инжекцион
Инструкция за монтаж и настройка на АГУ Bardolini
- Автомобил Honda CR-V;
- ДВГ 2000 куб.см;
- LPG АГУ > Редуктор-изпарител R-Uno;
> ECU Bardolini Compact (Vega);
> Инжекторна рейка Rail, вероятно 3Om;
> Дюзи, вероятно 2.2mm за диференциално налягане 1.5Bar;
> OBD комуникация няма.
След като си направих кабел за диагностика на BSM уредбата започнах внимателно ровене по настройките. Оказа се, че при монтажа юнаците са пуснали автоматичен режим и рекли "Готово!". Правеха ми впечатление вибрации на мотора при превключване бензин/LPG и гаснене при обратното такова. Но вървежът и разходът на гориво ме устройваше с малки забележки, така че си карах така около 2г.
След няколко включвания на кабела и умуване върху картинките стигам до следните изводи:
- Ламда сондата показва богата смес на празен (ПХ);
- Бензиновите времена са по-малки с 0.3-0.4mS на газ;
- Кривата за фина настройка е почти хоризонтална ;
- Диференциалното налягане пада с няколко десети при рязко натоварване;
- Сместа е преобогатена при незагрял оптимално двигател.
Тъй като не се ми ясни доста неща, сядам да ровя в мрежата за да не откривам топлата вода. Оказва се, че:
- Бензиновите времена задължително трябва да са приблизително равни при работа на двете горива;
- Времената на обикновените газови дюзи на ПХ да са в интервала 3.6-4.2mS;
- Ламбда сондата да си рисува синуса на ПХ.
Почвам да си играя с коефициентите на кривата в лявата част ПХ-средни обороти и я правя плавно падаща. Налягането е 1.5Bar за конкретния диаметър дюзи. Сондата започва да рисува правилната крива на ПХ. Превключването на горивата вече е плавно и безпроблемно. Допълнително задавам корекции по налягане и температура на газа.
Дотук добре, но ще гоня максимума на възможностите по-натам, опитвайки се да изравня бензиновите времена в реални условия на движение, което си е играчка
Източници: Полезно
Настройка на газов инжекцион
Инструкция за монтаж и настройка на АГУ Bardolini