Thermo-Magnetic Motor (TMM)
#1
Отварям таи тема която, струва ми се ви е доста позната защото търся хора желаещи да се включат "кой с каквото може"
Колкото повече се ровичкам и експериментирам по въпроса толкова повече осъзнавам огромните размери на кокала който съм захапал, непосилен само за едно куче дори и вълча порода, дори и питбул, каквото се сетите.
П.П. добавям един ПДФ документ в койт доста обстойно е разгледан проблема. Има още много неща да се кажат има и неща в него с които не съм много съгласен, но е едно чудесно въведние в темата.


Прикачени файлове
.pdf   2013F-CuriePoint.pdf (Размер: 1.24 MB / Сваляния: 8)
Отговори
#2
Дай повече информация, схеми, снимки, линкове. Сложи ги в първи пост (трябва да може да се редактира).
Отговори
#3
Радико, този "голям кокъл" е двигател с външно горене. Никъде не намерих информация за някакво адекватно КПД (под адекватно да се разбира поне колкото на ДВГ).

Какви експерименти имаш по въпроса? Какво те кара да мислиш, че има хляб в тази идея?
Отговори
#4
(09-08-2017, 10:23 AM)mzk написа: Радико, този "голям кокъл" е двигател с външно горене. Никъде не намерих информация за някакво адекватно КПД (под адекватно да се разбира поне колкото на ДВГ).

Какви експерименти имаш по въпроса? Какво те кара да мислиш, че има хляб в тази идея?

Трудно ще намриш информация за КПД на някой принцип "защото тук става дума за принцип, не за определена машина".
Дори и да става дума за "двигател с външно горене", при положение, че 70% от получената енергия в световен мащаб е от двигатели с външно горене -ТЕЦ, АЕЦ, не бих се наел да нарека двигателите с външно горене безперспективни. 
Въпроса е, че тук става дума за ПРИНЦИП ЗА ПОЛУЧАВАНЕ НА ЕНЕРГИЯ, не за определен макет, самодвижеща се играчка. Този принцип освен при двигателите с външно горене може да се използва и при много други устройства. Буталният двигател е както с външно така и с вътрешно горене, турбините също биват парни "външно" и реактивни "вътрешно горене". Намирал съм различни изказвания относно теоретичният постижим КПД на принципа. Най-песиистичното твърдение беше за 23.5%, гарнирано с огромно количество формули и разглеждащо обаче свойствата само на желязото "с точка на Кюри 650 градуса.
Истината е, че при разглеждане на принципа като преобразувател на термична в механична енергия се получава КПД 100+%. Това в идеализирания вариант. По мои изчисления е напълно ралистично да се очаква такава машина да произведе електроенергия равна на 70% от слънчевата енергия с която бъде облъчена. 
Това обче е само малка част от кокала.

Коригирано със забележка към правопис. Следва предупреждение! (А)
Отговори
#5
Не виждам къде в предния си пост питам за КПД на принцип. Ясно е какво имам предвид, например:
https://en.wikipedia.org/wiki/Internal_c...efficiency ->
"In combined cycle power plants efficiencies in the range of 50% to 60% are typical. "
"An example of this type of engine is the Wärtsilä-Sulzer RTA96-C turbocharged 2-stroke Diesel, used in large container ships. It is the most efficient and powerful reciprocating internal combustion engine in the world with a thermal efficiency over 50%"
"For comparison, the most efficient small four-stroke engines are around 43% thermally-efficient (SAE 900648);"
И т.н.

Естествено не подлагам на съмнение ДВГ и подобни, напротив. Въпросът е дали този принцип е по-удачен например за оползотворяване топлината на един ТЕЦ отколкото познатитие паро-турбинни инсталации.

"По мой Изчисления е напълно ралистично да се очаква такава машина да произведе електроенергия равна на 70% от слънчевата енергия с която бъде облъчена."

Ето това е интересно! 70% срещу 15% на ФВ.

Далеч съм от двигателите, но същия принцип е коментиран и преди, още в мазето. Ето един документ:

http://analogov.com/showthread.php?tid=72
Отговори


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)