Зареждане на климатик с фреон
#1
Ще опиша процеса така както го виждам в няколко видеоклипа от youtube (да го наречем записки за същинската работа).

Тези стъпки са в процес на осмисляне и проверка, така че не ги вземайте за чиста монета (поне докато не махна това изречение)!

Източници:
https://www.youtube.com/watch?v=Pdq8JAlct6s - зареждане на автоклиматик (празен)

Предпазни мерки:
- работни очила.

Манометри
   
- Лява страна (син) - манометър за ниско налягане;
- Дясна страна (червен) - манометър за високо налягане.
- Средна точка - вакуум / фреон.
Прозорчето в средата служи за видимост на фреона. Когато системата е обезвъздушена и вместо вакуум помпата е закачена бутилка с хладилен агент, тръбата леко се отпуска (или клапанчето се натиска, ако има такова), за да се изхвърли въздухът от тръбата. Фреонът изпълва пространството и се вижда като течност в прозорчето (и при самото изпускане на въздуха).

(Фитингите (hoses) пасват само на съответните тръби и не могат да се сгрешат).

Фреон
- с добавки (масло; маркер за течове)
- чист;

Стъпка 1 (обезвъздушаване)
Вакуум-помпата се пуска за 15 минути. И двата крана (за ниско и високо налягане) се освобождават. Налягането на манометъра за ниско налягане трябва да е ( 0.101 MPa / -760 mmHg ).

След 15 минути, докато вакуум помпата работи, крановете на двата манометъра се затварят. Помпата се изключва. Системата се оставя за около час, след което се проверява дали налягането е непроменено!

Ако след определеното време няма изменение в стойността на вакуума, помпата се включва отново, след което крановете на манометрите се отварят отново, за да обезвъздуши максимално добре системата.

Приключването на вакуумирането е същото (крановете на манометрите, след тях помпата).

Стъпка 2 (добавки)
Вакуум помпата се разкача. Добавките се поставят в чашката на сервизния маркуч (средния на манометъра, същият ползван за вакуум помпата) в предварително определеното количество. (? - това да го проверя). Препоръчително е добавянето на добавка за течове (UV DYE).

Сервизният маркуч се свързва към бутилката с хладилен агент.
Внимание!
Повечет нови (многокомпонентни) фреони се зареждат в течно, а не в газообразно състояние. Бутилката трябва да се обърне, така че гърловината й да сочи към земята!

Въздухът от тръбата се гони, като гайката към манометрите се отвърти леко (или се натисне клапана, ако има такъв), докато започне да излиза течност (фреон).

Стъпка 3 (зареждане)
Климатикът се пуска. Компресорът няма да работи, докато няма налягане в системата. Кранът на маномеъра за ниско налягане се отпуска. В момента, в който системата включи компресора показанието на манометъра веднага ще спадне до някаква стойност (10PSi?). Заедно с понижаването на налягането на манометъра за ниско налягане трябва да започне повишаването на налягането при манометъра за високо налягане (до каква стойност?). Налягането в тръбите за високо налягане ще расте с добавянето на повече фреон.

Илюминатора в средата на манометричния прибор показва преминаването на фреона. В случай на смяна на бутилката с хладилен агент задължително затворете крана за ниско налягане преди откачането на бутилката!

По време на самото зареждане се използва кантарче, на което е поставена бутилката с хладилен агент. Отчита се какво количество е необходимо и колко е олекнала бутилката.

Внимание! Зареждайте фреонът бавно!

След като сте заредили системата с необходимото количество хладилен агент затворете крана на манометъра и разкачете бутилката!
Отговори


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)