Схеми на DCI и TCI запалвания
#1
За начало ще си нахвърлям малко насипна информация, а ако седна и да запоя някоя от тях ще пиша отделно.

http://mazeto.net/index.php/topic,6143.m...l#msg38651
http://mazeto.net/index.php/topic,6143.15.html
http://www.sportdevices.co.uk/ignition/ignition.htm
PDF копие на темата на getca Запалителни уредби на ДВГ. Теория. Класификация.  от mazeto.net ->  https://my.pcloud.com/publink/show?code=...U4fRqUpXxV

Осцилограми на разряд при различни стойности на тока на първичната намотка. И в двата случая разстоянието на електродите е 5mm. (Източник http://www.dtec.net.au/Ignition%20Coil%2...ration.htm):
Ос X - време (ms), ос Y - напрежение (kV). Ток - 2A, време на разряд - 0.5ms.
   
   
Ос X - време (ms), ос Y - напрежение (kV). Ток - 7A, време на разряд - 1.4ms.
   
   

Цитат:Схема с непрекъснато натрупване на енергия:

            Натрупващият кондензатор непрекъснато се подзарежда от електронен DC-DC преобразувател до напрежение 300-400в. Разрядът може да е от двата вида - колебателен или апериодичен, като вторият разрежда кондензатора до нула.
   
С резонансен колебателен разряд:
Показаните времедиаграми на тока и напрежението в първичната намотка на бобината са на схемата с непрекъснато натрупване на енергията, по-горе. Всеки напреженов пик отговаря на искров пробив във вторичната страна, така че в дадения случай има два разнополярни разряда един след друг.
   
   
Показана е времедиаграма на многократен резонансен разряд с управление на времето му. Тиристорът се отпушва в началото на всеки период от колебателния процес, като се установява зависимост между обороти на ДВГ и брой периоди или продължителност на разряда. На практика се получават серия разнополярни разряди с честота няколко килохерца.
   

Осцилограма на транзисторен комутатор (TCI)
   

Осцилограми на резонансна система - транзисторен комутатор с кондензаторен разряд (resonant TCI+CDI)
   
Увеличенa осцилограма
   


Прикачени файлове Миниатюри
   

.pdf   2_plasma_ignition_russian.PDF (Размер: 194.99 KB / Сваляния: 494)
Отговори
#2
@getca, дали ще може да дадеш малко акъл по колебателната схема? В темата в мазето и за апериодичната и за колебателната схема има еднакъв текст (че в отрицателния полупериод кондензаторът C е свързан в права посока с диодите в греца и шунтират резонансния кръг).

Разбирам как и защо в апериодичната схема резонансният кръг се шунтира през диодите в греца, но не разбирам как същото ще важи за колебателната схема?

И още един въпрос - в текста от темата в мазето си дал според класификацията "с резонансен колебателен разряд" и "с апериодичен разряд". Това означава ли, че колебателната схема, която разглеждам в първия пост е многоискрова, но със стандартна енергия на разряда (съдейки от твоя коментар "...в момента на достигане на максимума на  първичния ток намотката се включва директно към захранващия източник или в комбинация с волтодобавка")?
Отговори
#3
Първи опити със суха бобина със затворен магнитопровод (от Сузуки Суифт).
Първична - 3.6 mH, 2 Ohm
Вторична - ~14 kOhm

Разстояние на електродите ~3 mm
   
Отговори
#4
(21-06-2016, 12:17 PM)mzk написа: @getca, дали ще може да дадеш малко акъл по колебателната схема? В темата в мазето и за апериодичната и за колебателната схема има еднакъв текст (че в отрицателния полупериод кондензаторът C е свързан в права посока с диодите в греца и шунтират резонансния кръг).

Разбирам как и защо в апериодичната схема резонансният кръг се шунтира през диодите в греца, но не разбирам как същото ще важи за колебателната схема?

И още един въпрос - в текста от темата в мазето си дал според класификацията "с резонансен колебателен разряд" и "с апериодичен разряд". Това означава ли, че колебателната схема, която разглеждам в първия пост е многоискрова, но със стандартна енергия на разряда (съдейки от твоя коментар "...в момента на достигане на максимума на  първичния ток намотката се включва директно към захранващия източник или в комбинация с волтодобавка")?

Резонансен(колебателен) разряд - енергията циркулира между капацитет и индуктивност при което се получават множество къси по време разряди с редуваща се полярност. В тоя смисъл може да се говори за многоискров режим. Донякъде недостатък е намаляващата амплитуда на вторичните пикове. Също е ограничено общото време на пакета разряди. Предимство е много стръмния преден фронт, което осигурява сигурна работа независимо от състоянието на електродите и стойността на вторичните капацитети.
Апериодичен разряд - единичен мощен индуктивен разряд с време(1-2mS), ограничено от натрупаната в индуктивността енергия. Недостатък е вероятността от загасване поради силната турболенция в цилиндъра на ДВГ. Също полегат преден фронт на запалителния пик, което предполага влошена работа при замърсени електроди и повишени капацитети на вторичната верига.
Комбиниран разряд - 3-4бр. къси резонансни разряда, след което в максимума на първичния ток се подава допълнителна енергия от акумулатора или волтодобавка към индуктивността. Резултатът е допълнителни 2бр. мощни индуктивни разряда, удължаващи общото време до 4-5mS. След сигурните пробиви на серията резонансни разряди се образува плазмен шнур, който пали сигурно всякакви горивни смеси.
Отговори
#5
(22-06-2016, 05:07 PM)mzk написа: Първи опити със суха бобина със затворен магнитопровод (от Сузуки Суифт).
Първична - 3.6 mH, 2 Ohm
Вторична - ~14 kOhm

Разстояние на електродите ~3 mm

mzk, за да симулираш донякъде реалните условия в цилиндъра на ДВГ при запалване на горивната смес междуелектродното разстояние на въздух трябва да е около 6-7мм. Реално бензовъздушната смес пали при около 10кВ пик и при пробивно напрежение на сух въздух около 3кВ/мм това е известно презапасяване с цел надеждност. В цилиндъра действат и фактори като налягане и турболенция на сместта, което допълнително яде от енергията на запалителния разряд, като намалява времето му. Реално от тая бобина повече от 1mS време на разряда няма как да изкараш. При мен е същото на Honda CR-V на бобина с идентични параметри. За работа на бензин е достатъчно донякъде, но за LPG/CNG определено не, обусловено от по-ниската скорост на горене и по-ранното палене на сместта. Толкоз по въпроса за мощните запалителни системи на западните автомобили, според locco от mazeto.
Отговори


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)