Публикации: 54
Теми: 4
Член от: Jul 2017
Репутация:
0
07-02-2019, 12:27 AM
(Последна редакция: Преди 07-02-2019, 07:58 PM от veipoer.)
Двигател от електрически авто стъкла, с разпробит корпус и даден колектор на късо, дава задоволително високо КПД на преобразуване на механична енергия в топлинна такава. Експеримента е направен в маслена баня. Особенно подходящ е за преобразуване на вятърна в топлинна енергия. При нарастването цената на енергийните носители този източник не е за пренебрегване.
Поздрави от Поера!
Публикации: 301
Теми: 150
Член от: Dec 2017
Репутация:
0
Здрасти, любопитно. Това е подобие на кавитационен отоплите. Някакви снимки?
Публикации: 54
Теми: 4
Член от: Jul 2017
Репутация:
0
18-02-2019, 10:24 AM
(Последна редакция: Преди 18-02-2019, 10:44 AM от veipoer.)
Ха сега де?
Въпросния двигател беше постоянно токов със статорни магнити. Корпуса е разпробит близо до лагерите за да има достъп на маслото до ротора и да го охлажда. На ротора с флекс бях направил нещо като Архимедов винт за да осигуря изпомпване на флуида. По принцип търсех ефекта на вихровите токове и затова колектора е даден на късо с премахнати четки. Но сега като се замисля може би е имало и някаква кавитация а и триене на маслото(нещо като ретардера при камионите). Така или иначе 500 Ватова дрелка зор виждаше при развъртането на отоплителя, а буркана с маслото в който беше топнат, след минута две- три не можеше да се държи от жега.
За съжаление снимки не мога да дам защото беше отдавна и постановката кой знае къде е забутана. Но идеята е за ефективни ветро и хидро отоплители.
Поздрави !
Публикации: 28
Теми: 4
Член от: Jul 2016
Репутация:
0
Мои колеги са еспериментирали с подобен магнитен отоплител и казват че не е свръх ефективен, но е лесен за реализация когато има достъп до ротационно движение. Схемата е следната: върху един изолационен диск се нареждат магнити в окръжност с редуващи се полюси N-S-N-S. Между магнитите се оставя разстояние колкото е размера на самият магнит, добре е магнитите да се залеят със смола. В зависимост от размерите и мощността на захранващият двигател диска може да бъде с повече слоеве (окръжности) магнити. Така се получава и по голямо натоварване и съответно отдадена мощност. Срещу равнината на диска с магнити се поставя лист от проводим материал - желязо, мед, алуминий и др. Добре е този лист да бъде малко по дебел - 3 - 5 мм. При въртенето на диска с магнити в проводимият лист се създават вихрови токове които го загряват. Ако се нагрява въздух най добре е листа да бъде стандартен алуминиев радиатор с по големи размери. В случая вентилатора може да се захване директно на същият двигател за да обдухва радиатора. Ако се загрява вода, листа трябва да бъде част от воден резервоар. С промяна на разстоянието между диска с магнити и проводимият лист се променя и силата на вихровите токове а от там и отдадената мощност.
Публикации: 54
Теми: 4
Член от: Jul 2017
Репутация:
0
20-02-2019, 12:28 AM
(Последна редакция: Преди 20-02-2019, 10:46 AM от veipoer.)
Бат Ванко,
ротационно движение в Природата почти няма, с изключение на Катерина...
Започва с леко подухване и после отнася Къщата... Няма значение ураган ли е, или жена!!!
Поздравления за хубавия пост
Публикации: 28
Теми: 4
Член от: Jul 2016
Репутация:
0
viepoer, сега ако ще се заяждаме и аз да попитам: при твоят "магнитен отоплител" ротационно движение ли имаше или линейно?
Ако нямаш какво смислено да кажеш по добре не отговаряй.