Газова термопомпа
#1
Здравейте колеги, искам да поговорим за газовите термопомпи. Това са ДВГ които произвеждат с малко газ, бензин или дизел - СТУД, ТОПЛИНА и ЕЛЕКТРИЧЕСТВО

Изтеглете ПДФ файла
http://www.liliahiv.com/viewpr.php?w=7


Прикачени файлове Миниатюри
   
Отговори
#2
еmm, то май няма много за обсъждане като принцип. Всяка бензинова малолитражка с климатик може да ти свърши работа. Т.е. имаш термо помпа като се закачиш към кондензатора, а към изпарителя подадеш отработените газове чрез тръба на Вентури, за да смучеш и външен вздух. Алтернатора пък ще ти осигурява ток за акумулатора и инвертора. Ако имаш и LPG инсталация нещата заспиват. За 300-500лв. можеш да се обзаведеш с читава бракувана малолитражка която да ти свърши работа.
Отговори
#3
Здравейте, знам добре за какво става на въпрос, НО проблема е в това че мощноста на този ДВГ е около 4кв мощност. Това е много малка мощност за четритактов , 4 или 2 цилиндров със стартер. Такъв ДВГ може да се намери при мотоциклетите, но там цените са високи дори за втора ръка. Аз се занимавам с коли от 20 г. и тази идея за независим дом ме съблазнява доста. Споделям тази информация защото може да има хора, които да се нуждаят от тази система за обеспечаване на домът с топлина и електричество.
Отговори
#4
Здравей, става на дума за малолитражен 30-40kW-тов автомобил с климатик на който да ползваш двигателя плюс периферията. Иначе погледнато автомобилния двигател  си е ТЕЦ с СОР<1. Единствения начин да му вдигнеш СОР>1 е да включиш термопомпа която да компенсира топлинните загуби от изходящите газове както и да привнесеш топ. енергия от околното пространство. Енергийната плътност на килограм LPG е 39МJ като механичната енергия на двигателя е около 30% или около 3,5 КW/h. Един хиперинвертор при 14° входящ въздух вади СОР~5,5, а обикновен климатик СОР~3. Автомобилния климатик по скоро се доближава до инверторната технология защото оборотите на компресора могат да се променят от двигателя. Чел съм някъде че автомобилния климатик е с BTU>20000 което не е никак за пренебрегване.
Отговори
#5
Колеги моля..........Аз написах 4 киловата ДВГ на не 40кв. има голяма разлика!
Аз направих една установка с климатичен компресор от фиат пунто и четков мотор от пералня 400 вата и електроника регулираща оборотите и запазваща мощноста.
Резултата е уникален:
Четковият мотор може да върти със 16 000об.   НО!
Той върти  със 7 000об защото шайбата е почти 7 пъти по-малка от шайбата на компресора, а той се върти със      1 000об което е нормално за празен ход  
Този пробен стенд доказа, че може да се направи супер икономична и изгодна Термопомпа

ИЗВОДА:      ИМА ПОТЕНЦИАЛ
ДВГ- 4 Кв което е около (5 конски сили) стига да се намери добър а не от тези Китайчетата
Термопомпа 1 Кв - (1,3 конски сили) ако е с такава мощност
И ощ 3 Кв - ( 4 конски сили) за ток и други работи

От горният тест може да заключим, че може да се направи
Слънчева-Термопомпа
електрически панел зарежда акумолатор със които се върти ел. мотор който поддържа 25 - 40гр на фреона за да е с ниско налягане и малко натоварване на ел. мотора.
Този модел може много добре да работи на каравана или на други места където може да се оползотвори и охлаждането.
Това е от мен.......
Успех на всички
Отговори
#6
Интересна концепция за използване на автомобилна термопомпа


Прикачени файлове Миниатюри
   
Отговори
#7
emm, ако приемем че автомобилната ТП е
 22 000BTU, то приложената входна мощност при СОР~2,5 ще е около 2,6kW. Което е ~65% от мощноста на 4kW-товия двигател, при постъпващ въздух с дебит около 300куб.м. с температура 8-10°.
  Сега, излиза въпроса дали е по-удачно и по икономично да се търси 4kW-тов двигател който ще работи с око 65% от мощноста му, или 40kW-тов двигател който ще захранва ТП-та с около 6% от мощноста му?
  Тези сметки са правени без включен алтернатор на който Ефективноста му е около 0,6.
  За сетен път се убеждавам че си перфектния техник и практик.
  Поздрави!
Отговори
#8
ДВГ има около 60% КПД и това е много високо?
Отговора е:
че 40% от енергия е изхвърлена под формата на топлина която газовата ТП узползува и вдига СОР почти до 10
 Това означи, че газовата ТП използва и тази енергия която електроцентралите изхвърлят и ни продават само електроенергията и топлината ни излиза.............КОЛКО?
А който иска 40кв мотор  да пробва, имам един на стенд 1000сс ако иска да прави термопомпена централа, може да ми се обади Smile
Отговори
#9
Хмм, за пръв път чувам че ДВГ има 60% КПД! Huh Може би във F1, незнам не съм много навътре с ДВГ, но тази Корса 1000cc мисля че не надвишава 35%. Няма смисъл охладителната система да се връзва към ТП и да се гони висок СОР при положение че вече имаш готова БГВ след термостата. Тази постановка е отворена от към входа но е затворена от към изхода на ДВГ и сумарния СОР<1.Достатъчно е да вържеш изходящите газове към ТП с тръба на на Вентури за да можеш да ползваш топлинната енергия от околното пространство и СОР-а на цялата система може би ще надхвърли единица.
 Както вече споменах си добър техник и практик но сметките ти бягат.
  Поздрави!
Отговори
#10
Колега, ти май не четеш а само смяташ. В момента газовите ТП са с най висок СОР. а това където си написал СОР 1 направо ще падна Smile прочети моля файла в началото и после пиши глупости.
По въпроса за ДВГ не съм казал Корса и знаеш ли каква е разликата м-у дизел и бензин.
Да това КПД за ДВГ е много високо но е възможно когато ДВГ работи в разтоварен равномерен режин.
Виждам че си зпознат F1 Smile
А щом можеш да правиш сметки:
1. Ще ми направиш ли сметка вложено гориво - получена топлина от ТП
2. Колко ще ти изгори 40кв и 4 кв ДВГ   дизел или бензин които си избереш за 1 час
3. Колко енергия ти е необходима да завъртиш автомобилен компресор при налягане на фреона във високото налягане 10атм  във   кв
Идеята на форума е да си помагаме, който с каквото може, да видим дали ще помогнеш със сметките.
А после съм ти приготвил още сметки.
Идеята на всичко това е да се направи нешо което работи, а не само да светка един диод от време на време.
Ако всичко седи само на лист и думи каква стойност има?
 Успех Smile
Отговори


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)