Експериментално парно при mzk
#11
Уау, сопрете се, бре! Smile Какво толкоз съм казал/писал, тюю. Дайте да изясним нещата без емоции.
mzk, за каква неадекватност иде реч, след като самите производители дават топлинната мощност на тъпите си радиатори за такъв режим. Тия dt-та ти ли ги писа или аз?!.. Никъде не съм писал, че инсталацията трябва да работи при 80гр. Ставаше въпрос колко пада мощността на радиторите в сравнение с номиналната. Реално зависимосста е нелинейна. За компенсация вариантите ги писахме.
emm, подовото може и да е сложно и трудно за правене, но комфортът е несравним с никакви радиатори или каквото и да е. Нужно ли да казвам къде отива топлия въздух от радиаторите? Икономията при него е значителна, не само от по-ниската температура на водата, но и от тази в помещението. Щото като ти е топло на ногите в стаята може да е и 18гр, вместо 22 напр. И да, подовото няма как да е основно отопление в студа, но в преходните сезони е перфектно. Като почне да изнемогва пущаш радиатори/конвектори и си свиркаш. Факт - руснаците го правят така, а там си е студенко. Аз лично нищо не правя, просто сбирам информация и коментирам. Правенето предстои и ми се ще да знам какво точно искам и как да стане.
Както и да е, не ми се спори, просто споделих малко мисли. Щях да пиша и за радиаторите на 35гр. с вентилатори, ама няма Smile
Отговори
#12
Геца и MZK  не се сърдете, Аз не заемам страна. Просто казвам мнението си базирано на опита които имам.
18гр. в стаята и топъл под и настинали рамене и шипове на врата веднага се обаждат. В хола на  къщата в Филиповци бях направил подово на пара с 4мм полиамиден шлаух под килима заради децата. Те бяха още малки и си играеха постоянно на земята а ние седяхме на дивана. Иииии какво си мислите, че се случва, стените и всичко покрай вас ви ДУХА ВЪВ ВРАТА.
А по въпроса за вентилаторите на радиаторите е добре да духат надолу.
Всички неща които съм правил са работили или не толкова добре, но засега ТП бие всички рекорди.
1. На първо място, за преходните сезони е супер и е икономична.
2. Много лесна за направа, не със скъпи купешки неща
3. МНОГО БЮДЖЕТНО  ако имате климатик  или си вземете един
4. Добре се вписва със стари системи
Искам да кажа, че сами си правиме нещата сложни. Сега с тези ТП направо ми е кеф да ги правя.
Когато правих опитите с ТП изпробвах какви ли не топлообменници.  
Заключението ми е ,че пластинчатите и тръбните проточни толообменици, много лесно си изменят параметрите което веднага рефлектира в термопомпата. Рязката промяна на водата в топлообменика веднага променя наляганията на фреона а това май не е добре за компресора!!!!!
А когато е със  410 и R32 много рязко се променят наляганията.
С буферните съдове много добре се държат и са много гъвкави когато се прави хибридна система.
Още малко снимки на кондензатори с буферни съдове.
Кондензатор със 12 литров съд, за апартамент на който ще използвам един от климатиците 12-ка на фреон 22 и допълнително с един електрически нагревател.
Успех на всички


Прикачени файлове Миниатюри
           
Отговори
#13
Защо рязкото изменение на налягането да е зле за компресора?
Отговори
#14
emm, приятелю, не сме детска градина да се сърдим. Аз също споделям мисли, без да ги налагам. Шапка ти свалям за това, което правиш и опита. За топлия под и студените стени си прав, но е вярно и обратното - топли стени и студен под. Пример - на жена ми кабинета, приземен етаж в кооперация, въпреки мазетата отдолу пода си е студен и се налага да включва духалка на краката, щото измръзва. Топли се с климатик, има и парно, но пода няма сгряване. Та, нещата не са едностранни. Smile В тоя ред на мисли комбинирана система подово+радиатори/конвектори е идеална, но е скъпа пустата. Е, направи сам системата е финансово по-изгодна, но време и труд не всеки има и може.
Поздрави!..
Отговори
#15
Забелязали ли сте, че електрониката която управлява климатиците
когато искате да го превключите той чака много дълго време ЗАЩО?
1. чака да падне налягането в компресора
2. след това превключва четрипътният вентил. Ако налягането е по-високо целият климатик се тресе.
3. тези промени на налягането натоварват цялата арматура
4. да не говорим че ако е ТП електрониката трябва да изчаква за да не превключва работата на ТП
Сигурно има и още доводи за този начин на работа.
Всеки решава как да работи системата му.
Отговори
#16
Тъй, минава вече втори месец, а аз нищо не съм писал за ТП.

На първо четене - шукария. Макар да не съм я натопорчил, температура на изходящата топла вода - между 32 и 34 градуса. В къщата е уютно и топло. ТП не спирам по никакъв повод. Помпата на радиаторите също (за сега).

Водата към бойлера се подгрява предварително в буфера. Самата вода на бойлера държа на около 50 градуса.

ТП е в "икономичен режим" (бутон на дистанционното) и не вдига над 1 кВт мощност. Преди не беше в този режим и при ползване на повече топла вода ТП вдигаше до 1.6-1.7 кВт. Т.е. сега не подгрява така активно водата, както в началото.

Сметката от 20 септември до 20 октомври е около 315 кВт/ч дневна и 150 кВт/ч нощна, общо 465 кВт/ч и сума за плащане около 87 лв.

Макар да не е стегнал още неприятен студ, тук на Витоша е по-хладно от града. Къщите искат малко топлина и с оглед на безконтролното разливане на топла вода за миене и къпане намирам цената за съвсем адекватна.

В пъти повече предпочитам топлината от радиаторите пред топлината от климатика (уточнение: да се разбира И от конвектори).

С цената на тока, 22.5 и 12.5 ст. нощна единствено трябва да видим и отоплението с газ... Още не сме тествали буфера... Smile

ПС: буферът стои неизолиран и част от енергията е разсеяна от него още в мазето. Там сега е доста по-топло от обичайното. Ще експериментираме да видим дали се усеща комфорта с топлината на пода на етажа над мазето след като изолираме буфера и дали има смисъл от тази изолация.
Отговори
#17
Вече имам водомер. Измерената вода отпреди малко беше 11 л/мин (средно за половин час).

Настроената температура на климатика е 30 градуса. Термодатчика е на студената тръба, така че изходящата температура е по-висока (около 33-34). При равномерна работа dT на студената и топла вода е 3.5 градуса. Топлинната мощност на водата е 

11/60 = 0.183 л/s
4.2 kJ - отдавана енергия за загравянето на 1 кг вода с 1 градус. 1 kJ = 1 kW (мощност!)
3.5 - dT

0.183*4.2*3.5 = 2.7 kW отдавана топлина от климатика.
В тази сметка няма как да включа разсеяната топлина от буферния съд, който не е изолиран. Т.е. реалната топлинна мощност е малко по-висока.

Външната температура е 1 градус, влажност 87%.

От таблицата за моя климатик (отг. №8 в тази тема: http://analogov.com/showthread.php?tid=5...332#pid332 ) вземам COP при 0 градуса външна CDB (-2 CWB) -> 4.24 kW отдавана топлина за 1.87 kW ел. мощност -> 4.24/1.87 = 2.267 (COP 2.3).

При входна консумация 1 kW, COP = 2.7. (входната консумация е ограничена от режим Economy и не вдига повече от 1 kW).

2.7 кВ са малко за текущите условия, но все пак вътре е комфортно. Предстои увеличаване на мощностите и ще дам нова информация.
Отговори
#18
Вече имаме топломер Ista Sensonic II, а температурните му сензори минават в щуцер в тройник да директно измерване на температурата на водата.

За протокола - температурните сензори на нашата електроника са закрепени от външната страна на месинговите връзки на колектора. Сензорите на топломера за платина 100, нашите - DS18B20. За сега измерването от нашите сензори е коректно ако се извади около 0.5 градуса dt. Примерно 43.5 - 40 = 3.5, с корекцията - 3 градуса.

Сметката за мощността на водата е потвърдена експериментално от топломера, нека я припомня:
4.2*дебит-в-литри-в-секунда*dt
Отговори
#19
Нещата отиват към конвектори, за съжаление. Исках да избягам от тях заради прахоляк и шум. Ще пробвам с някакви малки вентилатори под радиаторите.

dt на водата трябва да се увеличи, защото COP на климатиците пада много, особено при температури под 0 градудса. Последните 3-4 дни COP беше доста зле - между 1.2 и 1.8 (включва ел. енергия за дефрост, но не включва загуби от буфера и тръбите преди топломера).

Имаме съмнения, че паралелната работа на двата климатика влошава COP-а, но все още не знаем защо.

Също така много голямо значение има влажността на въздуха. Тия няколко дни с мъгла беше доста зле, днес просветна и COP сутринта беше 1.9. Надявам се да се запази...

Климатиците са с електронни ТРВ-та, но работата е спестена - трябва да имат минимум 4 температурни сензора само за ТРВ-то, а общо в климатика са 5 - външен въздух, вътрешен, фреон външен, фреон вътрешен, температура на газовете от компресора.
Отговори
#20
Здравейте колеги, много зор стана напоследък с ТП.

Първо искам да кажа, че файда има, обикновено КОП е > 1.5, при положителни температури около 2. Но това е далеч от очакваните 3, та дори и 4.

Основният проблем е максималното охлаждане на фреона. В класически парни инсталации температурата на водата е твърде висока за ефективна работа на ТП. Например при мен т. на изходящата вода е между 40-42 градуса (което не е достатъчно за максимален комфорт). Обратната (охладена) вода е от порядъка на 36-37. Така фреонът, постъпващ с около 50 градуса (в добрия случай) не може да се охлади повече от 12-13 градуса.

Колкото повече се повишава температурата на нагнетения фреон, толкова повече спада КОП-а. Не съм сигурен, но мисля, че налягането се увеличава нелинейно с температурата.

Т.е. първият извод е, че трябва да се държи по-ниска температура на топлата вода.

До тук - ясно.

Второ - охлаждането на водата, т.е. ефективният топлообмен се оказа много трудоемка задача. Очевидно конвекторните радиатори са по-успешни.
Какво става с прахта? Ами пробвах да сложа два обикновени вентилатора от компютър под алуминиев радиатор - резултатът беше облак прах, все едно изтупано одеало. Знам, че конвекторите биха имали филтри, но по този начин губя от идеята за максимално здравословна среда.

Класическата система с радиатори в момента е много задоволителна от здравословна гледна точка. Комфортът е далеч от желания, но въздухът е приятен и определено е много по-добре от предните зими, когато ползвах климатиците.

Другият вариант е с подово, но... ясно е там какво има да се прави - основен ремонт на жилището.

И така, предполагаме, че ако топлият с 50 градуса фреон в сегашния случай се охлажда до 37-38 градуса, то ако го охладим още - до 25-30 градуса, това си е чиста печалба и увеличаване на КОП-а. Работата на компресора изглежда надали ще се увеличи от това, че фреонът се охлажда, напротив- би трявбало налягането в кондензатора да падне.

Климатиците затоплят въздуха в помещението, който е да речем 20 градуса. Очевидно водата в радиаторите е много по-топла от тези 20 градуса, с които бихме повишили КОП-а.



Вторият начин да се охлади водата е с двукаскадната ТП (макар да предпочитам думата двустъпална). В сегашната конфигурация изпарителят на 2-рата каскада охлажда обратната вода (която е 36-37) с около 5-7 градуса. Така постъпващата вода към ТО на 1-ва каскада е по-хладна, т.е. 1-ва каскада трябва да има по-висок КОП.

Кондензаторът на 2-ра каскада затопля вече затоплената вода от 1-ва каскада. Схемата работи, НО без някаква особена промяна в целия КОП, да не кажа и може би в минус. Оказва се доста трудно да се постигнат големи температурни разлики, например водата да се охлади с 10-15, а не с 5-6 градуса.

Измереният КОП на втората каскада е около 2.4, но не е достатъчен да компенсира КОП-а на 1-ва каскада.



Изводите до момента са
- преоразмеряване на ТО, по-точно на кондензатора, дали ще е серпентина, пластинчат ТО или друго е без значение.
- минимизиране на темп. на топлия фреон, което може да стане само с изработено от нас управление и за сега този вариант отпада.


И така, има още едни предложение, но за сега ще го запазя. Всякакви идеи са добре дошли.
Отговори


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 2 гост(и)