Експериментално парно при mzk
#1
Пиша тук, за да не отвличам темата на getca, а и да не става там манджа с грозде (btw трябва да разделим отделните коментари в нови теми - проекти на авторите).

Към този момент имам 62 ребра с 0.4 л вместимост и 70 метра тръба ф20 - вътрешен диаметър - 15мм.

Изчисленията за водния обем на системата са съответно 24.8 литра за радиаторите и 12.3 литра за тръбите - общо 37 литра (формулката за обем е V=pi * r^2 * h).

В този сайт ( https://www.aelheating.com/how-to-calculate-delta-t/ ) показват как се пресмята dT. При температура в стаята 20 градуса, температура на водата 60 градуса и температура на връщаната вода 40 градуса (това май е много?), ще има dT от 30 градуса ((tin - tout)/2)-troom. По спецификация тези ребра (h500) имат грубо 60 вата мощност при dT=30. T.e. радиатор 10 ребра е с еквивалентна мощност 600 вата.

За точност на сметката -> 52*60 + 10*47 = 3590 вата или грубо 3.6 kW.

Мда.. 3.6 kW постоянен това по лични виждания е предостатъчен за поддържане на температурата. Но при по-големи студове ще трябва да се вдига температурата на водата... А и това е при доста ниска температура на изходящата вода и 20 градуса стайна температура, което може би е малко малко...


Прикачени файлове
.pdf   HELYOS.pdf (Размер: 671.6 KB / Сваляния: 3)
Отговори
#2
Малко по-късно ще я надраскам!

Междувременно да се похваля, че вече има два безчижни термометъра на студената и топлата вода, за да следим вход/изход. За съжаление дебитът на помпата е променлив с водния стълб, а моите дебитомери са до 25L/min и е вероятно дебитът да е повече, отколкото може да измери сензорът.

Ще монтираме водомер и ще видим какви потоци има съответно на 1, 2 и 3та степен.. Хм, сега се замислих, че термоглавите сигурно ще влияят на дебита Sad

Прикачвам спецификацията на помпата.

Цитат:Тype key
Example:
Wilo-Star-RS 25/4
Star-RS
Standard pump (screw-end pump)
25/
Nominal connection diameter Rp
4
Nominal delivery head [m] at Q = 0 m3/ h
https://wilo.com/au/en/Products-and-expe...RS_52.html


Прикачени файлове
.pdf   Star-RS 25-6.pdf (Размер: 364.37 KB / Сваляния: 9)
Отговори
#3
Здравейте колеги, с радост искам да споделя че, хибридната термо помпа при MZK вече е пусната.
Хибридната система се състои от:
1.Буферен съд който обединява всички топлообменници.
2. Подгряване на студената вода която постъпва в бойлера за БГВ (серпентина INOX)
3. Газов кондензен нагревател
4. Две серпентини по 4kW за два климатика като ТП въздух-вода
5. Втора каскада на ТП за 134  работен режим 26 - 35/55 - 60гр.
Има още много работа по пиролизното котле, по втората инверторна каскада на ТП с фреон 134 до температура 60гр може би, по автоматизация на кондензен газов нагревател и още много идеи които обсъждаме постоянно.
Отговори
#4
Малко снимков матерял


Прикачени файлове Миниатюри
               
Отговори
#5
Драснете схема на инсталацията, да се види кое как и къде е вързано, че снимките нищо не говорят. Всякакви подробности за ТП, котела, буферния съд и т.н. са добре дошли.
Абе май ще е най-добре emm да изнесе една лекция на живо по въпроса Smile  Давайте инфо, че и мен тоз въпрос ме гложди отдавна.
Поздреви и успех в борбата!..
Отговори
#6
Тук пускам едни коригиращи коефициенти за мощността на радиаторите при различни dT

Източник: https://www.castironradiators.ltd.uk/blo...explained/

Цитат:ΔT     Conversion Factor
10     0.097
15     0.165
20     0.240
25     0.320
30     0.406
35     0.496
40     0.590
45     0.688
50     0.789
55     0.893
60     1
65     1.110
70     1.223

Нахвърлям няколко готови изчисления за ребро, h500, моите радиатори:
10 14.90
15 25.36
20 36.88
25 49.18
30 62.40
35 76.24
40 90.68
45 105.75
50 121.27
55 137.23
60 153.70
65 170.60
70 187.97
Отговори
#7
mzk, забравил си да поясниш, че dT е разликата между температурите на радиатора и въздуха в помещението. Тук интересно е да се види какво става при нискотемпературните системи с ТП. Според посочените коефициенти излиза, че за да осигурят същата отоплителна мощност радиаторите в режим 30/20гр.(dT=10гр.), както в режим 80/20гр.(dT=60гр.), площа им трябва да се увеличи ~10пъти. При dT=20гр. вече нещата са по-поносими, като увеличението на площа е ~4 пъти. Затова в първия случай е подходящо подово отопление, а във втория - вентилаторни конвектори, които могат и да охлаждат.
Отговори
#8
Не съм забравил getca, виж първия пост.
При мен в момента системата работи горе долу с dT=10oC и държи къщата приятно топла. Усещането е същото като в апартамент в блок, даже е по-топло, защото в момента Топлофикация не работи. Сравението ми е отпреди 2 седмици, при по-хладното време, от апартамент само с югозападно изложение (без изолация).

При по-студено време вероятно ще вдигаме температурата ли ще сложим вентилатори за принудително обдухване, нещо, което не ме блазни. Ще видим.
Отговори
#9
@getca, замислих се, че примерът, който даваш, рядко е адекватен с реалността.
Рядко ми се случва да не мога да държа топлата тръба на парното (Топлофикация). От опит знам, че горе-долу температурата на поносимост е около 50 градуса. В Сандански имаше минерална чешма с температура около 75 градуса. Не можеш да я докоснеш.

А ти говориш за 80/20 - това е теоретично правилното начало, но не съм сигурен дали някой ползва парно отопление при 80 градуса на водата.
С един приятел говорих миналата година, който позлва пелетен котел с темпераутра на водата 50, а в по-студените зимни дни - 55 градуса.

Ще видим дали зимата ще е студена и ще споделя впечатления.
Отговори
#10
Здравейте, искам и аз да споделя моите наблюдения от моята ТП
Моята ТП е с инвертор Осака 12  от 96г. и за сега се държи  много добре.
Аз бях на 37гр. за да мога да си ползвам водата за битови нужди.
Аз съм с газов проточен бойлер 18кв и съм го намалил толкова много че едвам запалва.
Затова понижих температурата в буфера на 32гр и в къщата е толкова приятно колкото и при 37-38гр.
Наистина времето е топло, но аз почти винаги съм живял в къща и такъв комфорт е бил само с електрическото  анодно котле в предишната ми къща.  Камината на дърва е мощна, но не може да поддържа толкова постоянна температура и за това е хубаво всички отоплителни инсталации да са комбинирани.
По въпроса за радиаторите, Гецата до някъде е прав, но подовото е голяна разправия. За една стая от 20кв ще отиде около 100метра тръба което е голяма разправия по-мощни напорни помпи и ако е много студено не може да затопли стаята.
100 метра тръба за подово отдава около 1000 вата как ви звучи това......УЖАСНО  затова хората слагат и радиатори с втори кръг на колекторите за радиаторите.
Какъв ви е проблема ако на обикновенният радиатор му се сложат роторни вентилатори с термо сензор и пак ще ви е топло. Или искате да слагате ОГРОМНИ РАДИАТОРИ  ИЛИ КОНВЕКТОРИ или какво ли още не.
Луди хора!!!!!!!!!!!!!!!!!
Правите нещата безумно СКЪПИ и СЛОЖНИ и ОГРОМНИ
Това е моето мнение......
Успех
Отговори


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 2 гост(и)