Настройка на LPG инжекция
#11
Тук доста време не е писано, та да добавя нещичко...
След описаното вече ръчкане по настройките на АГУто си изясних, че диаметъра на газовите дюзи не е подбран правилно - малък е за този ДВГ. Това води до повишаване на диференциалното налягане или увеличено време на отваряне при празен ход(>4.2mS) с цел приблизително равни бензинови времена. Появи се едно тропане на някоя от дюзите и наскоро реших да ги сваля, огледам и измеря данните. Оказаха се Rail Type 165/d=2mm/R=2Om. Гумичките на буталцата бяха вкопани, обърнах ги и тропането изчезна. Калибровка не съм правил, винтовете са запечатани с боя. Бутнах малко настройките и ДВГ работеше сравнително добре.
Но...какво става при натоварване в движение не е много ясно. Кривата на времената на отваряне на газовите дюзи спрямо бензиновите съм я правил на усет по поведение на колата и консумация на гориво. Това е доста грубо, ако се имат предвид възможностите на ECU при работа в затворена система с обратна връзка(датчик кислород). За да се види как работи тази система е нужен достъп до Short Term Furl Trim корекциите, които ECU прави за да поддържа горивната смес в нормални граници.
Тук влезе в работа диагностиката, който си купих пролетта, специално правена за старите Honda модели. Софта работи под Android и може да прави статистика на различните данни в реално време. Това се оказа много ценно, защото се вижда в графичен вид STFT корекцията в проценти на ECU в зависимост от времето на отваряне на дюзите. Е, оказа се при мен на празен ход и средни обороти отива над 35-40%, което значи, че ECU не може повече да коригира сместта. С други думи обратната връзка все едно я няма. Ако STFT е плюс - сместта е бедна, ако е минус - богата. Оптимални са стойности между +/-10%, но не е проблем да стигат и до +/-30%, макар че това говори за други проблеми.
Паля колата на студено и гледам живи данни. След известно време се появяват стойности на STFT корекциите, обагрени в червено. ДВГ работи на бензин и още е сравнително студен. Паленето е нестабилно, работата също, все едно имо пропуски в запалването. Това говори или за излишен въздух, или за проблем с бензиновите инжектори. Първият вариант съм го изключил с многократни проверки, остава втория. За целта си купувам нови гумички, шпрей за чистене на смукателния тракт на ДВГ и отивам на вилата, където свалям инжекторите след известни усилия и ожулени пръсти. По вида им разбирам, че може да не са чистени никога. Кисна ги някакво време в шпрея, след това ги надявм директно върху балона и подавам захранване(~9v) на импулси като слядя факела да е като мъгла. След манипулациите STFT корекцията пада на +10-12% при работа на бензин. Прилично като за 22г. ДВГ. Smile
АГУто обаче само съм си мислил, че е добре - до ~15mS отваряне бедна смес(STFT=25-40%), нагоре богата - STFT -x%.
налага се да сваля диференциалното налягане на 1.2bar за да мога да изравня бензиновите времена. Почвам да си играя с кривата следейки STFTто. Празния ход до докарвам почти идеално +/-5% при температура на газта 72град и време на отваряне на газовите инжектори ~4.2mS. После е по-трудно, но с повечко упоритост нещата се получават.
Сега вече може да се гледа LTFT корекцията, която трябва да се стабилизира около някаква едноцифрена стойност.
Стресни се племе закъсняло,
живейш ли, мреш ли, ти не знайш!
След теб потомство иде цяло -
какво ще да му завещайш?
Иван Вазов
Отговори
#12
Еее getca, учудвам се, че за толкова години не ти е направило впечатление, че липсва настройка на АГУ-то. Не го казвам да се заяждам, ами защото моят мотор винаги е бил настроен с едноцифрени тримове (къс и дълъг), но бързо се усеща дори лека разцентровка на АГУ-то (проблем в студеното палене, леко придърпване при подаване в движение при подаване на газ). Недонастройката в АГУ-то омазва коефициентите в бензиновото ЕКУ.

Винаги ми е правило впечатление, че някои мотори са много "дебелокожи" при работа на газ и работят сносно дори с лоша настройка, докато други са "госпожици" и капризничат при леко разстроено газово ЕКУ.
Отговори
#13
Здрасти, mzk, явно не съм обяснил добре проблема. При мен АГУ и бензиновото ECU нямат връзка по OBD, щото просто няма такъв и не само. Затова газовото ECU няма как да разбъзика бензиновото. То просто следи времената на бензиновите инжектори и ги коригира с някакъв коефициент за газовите. Проблемът беше от мръсни бензинови инжектори. Другият проблем беше липсата на възможност да гледам данните от бензиновото ECU. Бях изровил една руска програма, но нямах кабел. Тъй като проблемът не беше сериозен преди и поради липса на време все отлагах намирането или правенето на кабел. Напъследък обаче нещата се влошиха, особено при студен ДВГ. С купения Bluetooth адаптер за диагностика и софта към него плюс малко четене нещата се изясниха.
Какво реално е ставало в ДВГ?..
Палим - мотора киха няколко пъти и умира. Втори/трети опит успешен, но работи нестабилно, все едно има пропуски в някой от цилиндрите. В този режим кислородният датчик и STFT(=0) не играят. ECUто чете само температура и обороти.
При мръсни инжектори се нарушава разпрашаването на горивото(факела) и спада количеството му. Следствието е работа с бедна горивна смес - вибрации и подобни ефекти. След загряване на кислородния датчик ECUто започва опити да коригира сместта като увеличава STFT. Корекцията е в посока обогатяване и при достигане на гранични стойности над 40%  системата престава да следи кислородния датчик. Вероятно чете някакви авариини таблици. При достигане на температура около и над 60град. на мотора нещата малко се нормализират, но STFT пак е висок - над 30%.
Е, как да настроя АГУто в тая ситуация, което включва около 35град.?!.. Въпреки всичко на сляпо бях до докарал да сравнително нормална работа с оглед консумацията на гориво.
Сега нещата са други:
- стабилно палене на бензин и работа на студено, по-бързо достигане до работна температура
- след пренастройка на АГУ изравняване на бензиновите времена в режим бензин/газ
- незабележимо превключване между горивата и STFT в нормални граници
Доволен съм! Остава вече да гоня перфекционизъм, че досега само съм я мъчил колицата. Cool
Стресни се племе закъсняло,
живейш ли, мреш ли, ти не знайш!
След теб потомство иде цяло -
какво ще да му завещайш?
Иван Вазов
Отговори
#14
Ааа всичко разбрах на 100%, споко. Но си в голяма грешка за ОБД адаптацията. Газовото ЕКУ чете тримовете от бензиновото, за да редуцира грешката. Газовото ЕКУ не би трябвало да бъзика бензиновото. Освен ако не е някаква специална гъзария, но поне аз не съм чувал.
Идеята е ясна.
Отговори


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)