12-06-2017, 05:54 PM
Темата е дъвкана доста, но ще я добавя "за протокола", а и защото смятам да експериментирам с допълнителна електроника.
Първо започвам с тема от форума VW:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=376412
Първо започвам с тема от форума VW:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=376412
brum написа:На разни места намерих смислено обяснение, че при бензин богатите смеси водят до охлаждане на постъпващата в цилиндъра гориво въздушна смес (повече гориво => повече изпарение => повече охлаждане), но при газ това не се наблюдава (защото газта е изпарена и обикновенно е на по-висока температура от тази на постъпващият въздух). Богати смеси при газ водели само до излишно греене.
brum написа:Нищо общо нямат. По-горе писах защо. Богатите смеси на бензин имат бонус да охлаждат гориво въздушната смес. Дюзата вкарва бензина течен, той се изпарява и отнема топлина. От там позволяват повече аванс безопасно.
При изпарената газ тоя ефект го няма. Даже е обратен (щото газта е на 50-60 градуса). И опитно е проверено, че имат поне един негативен ефект - мотора грее забележимо повече отколкото на близки до 15.5:1 смеси. Точно при отношенията дадени горе - ламбда 0.85-0.9. Грее, та се къса . Дали има повече мощност обаче - не знам.
GOLF 2 GTi 16v написа:това с изпаряването на бензина не е единственото което охлажда по богатата смес изгаря по бавно и при по ниска температура на горене дали е бензин или гас все едно има го написано в поста на Sharky GTI и точно заради скороста на горене колата ти почва да грее като я обогатиш аванса и е малак и част от сместа изгаря при отворени испускателни клапани което за загрява много повече от нормално а това се отразява на всичко около тях както и на двигателат ти заради скороста на горене на гаста много от колите на гас имат проблеми с испускателните клапани ..... тряба да намериш точният аванс
brum написа:Най-накрая стигнах до диното .
За максимална мощност по-богато от 14.7:1 - 14.8:1 (15.5:1 е стехиометричната) се оказа безмислено. Промяна нямаше докато обогатя до 1.15.
За авансите е по-интересно. На 2000 оборота при пълна газ - 26-28 градуса. 6500 оборта - 30-31 градуса . Т'ва за авансите дето го пишат по нета поне е вярно. Ей тука съм писал по тая тема - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=22&t=375129.
И резултатите - влезнах 40.5 коня на колела и излезнах с 46.5 коня на колела. Или грубо - 15% подобрение . За 1.6 8V атмосферен мотор разреден на 8.5:1 и на LPG мисля, че е доволно като се вземе в предвид, че е на джипка и има повече загуби от колкото на задно .
Да, ако дам повече аванси мощноста отива на долу. Ей ти малко картинки . AFR-ите са обаче за бензин, т.е. 14.7:1 = ламбда 1 .
brum написа:Рапорт 200км по-късно - много доволна работа. Колата върви повече и харчи по-малко. До сега все е било около 15/100 газ, а последните 200км бяха при 12/100 газ . Та хич да не е - 20% икономия от правилни аванси.Тема: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=22&t=375129
brum написа:Винаги съм смятал, че газта гори по-бавно от бензина. И съответно за газ трябват повече аванси отколкото при бензин. Ама попаднах на информация, че това не е така. На практика се оказва, че в ниските обороти ни трябва повече аванс (спрямо аванса на бензин), но при по-високите обороти ни трябва по-малко аванс отколкото на бензин.
И тъй - странна схема . Споделям, за да видя какво е вашето мнение и да видя, дали и други хора имат наблюдение над това.
Линкове:
http://www.acl.com.au/web/acl00056.nsf/ ... enDocument
http://tuning.mbs.id.au/Tuning/LPG_tuning.htm