Икономия при работа на пропан-бутан - Версия за принтиране +- Аналогов (https://analogov.com) +-- Форум: Практика (https://analogov.com/forumdisplay.php?fid=4) +--- Форум: ДВГ (https://analogov.com/forumdisplay.php?fid=38) +--- Тема: Икономия при работа на пропан-бутан (/showthread.php?tid=100) |
Икономия при работа на пропан-бутан - mzk - 12-06-2017 Темата е дъвкана доста, но ще я добавя "за протокола", а и защото смятам да експериментирам с допълнителна електроника. Първо започвам с тема от форума VW: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=376412 brum написа:На разни места намерих смислено обяснение, че при бензин богатите смеси водят до охлаждане на постъпващата в цилиндъра гориво въздушна смес (повече гориво => повече изпарение => повече охлаждане), но при газ това не се наблюдава (защото газта е изпарена и обикновенно е на по-висока температура от тази на постъпващият въздух). Богати смеси при газ водели само до излишно греене. brum написа:Нищо общо нямат. По-горе писах защо. Богатите смеси на бензин имат бонус да охлаждат гориво въздушната смес. Дюзата вкарва бензина течен, той се изпарява и отнема топлина. От там позволяват повече аванс безопасно. GOLF 2 GTi 16v написа:това с изпаряването на бензина не е единственото което охлажда по богатата смес изгаря по бавно и при по ниска температура на горене дали е бензин или гас все едно има го написано в поста на Sharky GTI и точно заради скороста на горене колата ти почва да грее като я обогатиш аванса и е малак и част от сместа изгаря при отворени испускателни клапани което за загрява много повече от нормално а това се отразява на всичко около тях както и на двигателат ти заради скороста на горене на гаста много от колите на гас имат проблеми с испускателните клапани ..... тряба да намериш точният аванс brum написа:Най-накрая стигнах до диното . brum написа:Рапорт 200км по-късно - много доволна работа. Колата върви повече и харчи по-малко. До сега все е било около 15/100 газ, а последните 200км бяха при 12/100 газ . Та хич да не е - 20% икономия от правилни аванси.Тема: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=22&t=375129 brum написа:Винаги съм смятал, че газта гори по-бавно от бензина. И съответно за газ трябват повече аванси отколкото при бензин. Ама попаднах на информация, че това не е така. На практика се оказва, че в ниските обороти ни трябва повече аванс (спрямо аванса на бензин), но при по-високите обороти ни трябва по-малко аванс отколкото на бензин. |