Настройка на LPG инжекция
#1
Изходни данни:
- Автомобил Honda CR-V;
- ДВГ 2000 куб.см;
- LPG АГУ > Редуктор-изпарител R-Uno;
               > ECU Bardolini Compact (Vega);
               > Инжекторна рейка Rail, вероятно 3Om;
               > Дюзи, вероятно 2.2mm за диференциално налягане 1.5Bar;
               > OBD комуникация няма.
След като си направих кабел за диагностика на BSM уредбата започнах внимателно ровене по настройките. Оказа се, че при монтажа юнаците са пуснали автоматичен режим и рекли "Готово!".  Правеха ми впечатление вибрации на мотора при превключване бензин/LPG и гаснене при обратното такова. Но вървежът и разходът на гориво ме устройваше с малки забележки, така че си карах така около 2г. Smile 
След няколко включвания на кабела и умуване върху картинките стигам до следните изводи:
- Ламда сондата показва богата смес на празен (ПХ);
- Бензиновите времена са по-малки с 0.3-0.4mS на газ;
- Кривата за фина настройка е почти хоризонтална Huh ;
- Диференциалното налягане пада с няколко десети при рязко натоварване;
- Сместа е преобогатена при незагрял оптимално двигател.
Тъй като не се ми ясни доста неща, сядам да ровя в мрежата за да не откривам топлата вода. Оказва се, че:
- Бензиновите времена задължително трябва да са приблизително равни при работа на двете горива;
- Времената на обикновените газови дюзи на ПХ да са в интервала 3.6-4.2mS;
- Ламбда сондата да си рисува синуса на ПХ.
Почвам да  си играя с коефициентите на кривата в лявата част ПХ-средни обороти и я правя плавно падаща. Налягането е 1.5Bar за конкретния диаметър дюзи. Сондата започва да рисува правилната крива на ПХ. Превключването на горивата вече е плавно и безпроблемно. Допълнително задавам корекции по налягане и температура на газа.
Дотук добре, но ще гоня максимума на възможностите по-натам, опитвайки се да изравня бензиновите времена в реални условия на движение, което си е играчка

Източници: Полезно
                  Настройка на газов инжекцион
                  Инструкция за монтаж и настройка на АГУ Bardolini
Отговори
#2
getca, има една тъжна истина и тя е, че никога няма да докараш с газово ЕКУ това, което ще постигнеш с двугоривно ЕКУ (такова, което знае кога работи на бензин и кога на газ).

Иначе добре дошъл в клуба на настройващите газови ЕКУ-та. Още малко информация по темата, която може да ти е полезна:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=365770

Ще засечем бричките на пътя да обменим опит Big Grin
Отговори
#3
Здрасти, mzk, зависи какво искаш да постигнеш с АГУто. Двугоривно ECU, хмм...имаш предвид Мега-та ли?.. Това трудна работа да докараш работата на бензин като хората, както и да е. Другото е, че ме съмнява да постигнеш кой знае колко повече от добре настроено газово ECU. За целта обаче е нужно то да чете моментните настройки на бензиновото ECU, демек да е самоадаптивно. За жалост при мен не е така - заварено положение. В добавка на мойта каручка е OBD1 с три пина, от които само K-Line носи информация. Ще взема да питам на тия от BSM дали техните ECU MAX OBD могат да се връзват по тоя интерфейс. Ако номера става по-натам ще променя нещата, ако не ми мине мерака Big Grin
Отговори
#4
getca, моята е самоадаптивна и уж има няква файда, но е като демо версия - усещам адаптацията само при много малки отклонения.

В линка, който пуснах, има мнение касаещо адаптацията - а тя е средна стойност от настройката и адаптирания коефициент. Малко тъпо, но за да го направят така явно има причина (сещам се минимум за една).

Може и софта на еку-то да е стар, но нямам време да ги питам сега за нов.

Ако имаш голям мерак мисля, че можем да свържем кабела от моето ЕКУ на твоя K-line и да видим дали ще го чете (при мен е същото).
Отговори
#5
Абе аз съм доволен след последните ръчкания по BSM-а. В събота до Дупница и обратно понатиснах повечко да видя как се държи. До 5000об/мин по баирите не усетих недостиг на гориво или нещо друго. Дърпаше си колицата добре у левата лента по магистралата. Сега като зареждам ще видя колко е прилапала, че бая бързо карах.
OBD адаптацията ми трябва за да видя реалната крива в динамичен режим и по нея да си наглася ръчната настройка. После вече може да се кара в двата режима и да се гледа има ли някакви ползи от OBD връзката. За лесната и бърза настройка няма спор, макар че и ръчно може да се добута добре. По форумите чета и за проблеми, създавани на бензиновото ECU.
А за връзването към твоето ECU по K-line няма проблем, само трябва да кажеш каква букса трябва, че тая на Хондата е някаква смотана.
Добавка: След връщането от Дупница закачих компа на газовото ECU да видя какво става. Двигателят беше малко изстинал и докато затопли ми направи впечатление, че диференциалното налягане се мени. Бях го настроил на 1.5Bar при 70град. на изпарителя, но при 35град. беше се качило над 1.6Bar. Хмм, представям си лятото в жегите колко пада, а съм усещал колата като спъната именно тогава. Досега не се бях замислял за причината, мда.
Отговори
#6
Поради промяната на диференциалното налягане на изпарителя се наложи да сложа корекции на горивната смес. Корекцията е в минус при ниска температура на изпарителя и в плюс при висока. Нормалната стойност на налягането настройвам при 60-65град. Стойностите са в проценти на определени стъпки. Преди тези действия при превключване бензин/газ(35град.) двигатулят вибрираше, а в движение придърпваше. Явно причината е била преобогатена смес при ниска температура на изпарителя. Сега превключването не се усеща на място и в движение.
Отговори


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)